Kunde: Synsam

Synlighet nøkkelen til 500 butikker i Norden

Kunde: Synsam

Nordens ledende optikerkjede setter merkevaren og butikkene i sentrum

Synsam Group er en av Europas største aktører innen optikerbransjen og har over 500 butikker i Norden under navnene Synsam og Profil Optik i Danmark. Synsam startet i 2014 arbeidet med å endre merkevare og profil. Hensikten var å tydeliggjøre selskapets posisjon på markedet. Det fikk ny logo og en tydelig oransje profilfarge. FocusNeo fikk oppdraget med å utarbeide et konsept for skilting i tråd med den nye visuelle identiteten og gjennomføre butikkenes omprofilering. Vår løsning for Synsams butikkonsept inneholder alt fra tradisjonelle lysskilt, inngangsportaler, digital skilting og vindusdekor. Implementeringen av den nye butikkidentiteten startet i 2016, og siden da har over 500 butikker og kjedens flaggskipbutikker fått nytt utseende. Vi har også utarbeidet konseptet med blant annet uttrykksfulle LED-linjer til skiltvinduer, og samarbeidet vårt med Synsam utvikles stadig med nye produkter og løsninger.

Kunde:
Synsam

Hva:
International Rebranding

När:
2016–

Hvor:
Internasjonalt

Se relaterte case

Branding

Kunde:
Synsam

Hva:
International Rebranding

När:
2016–

Hvor:
Internasjonalt