MÞbelkjeden Mio fortsetter sin ekspansjon pÄ det svenske markedet, og vil i 2016 Äpne fem nye butikker rundt omkring i landet. FocusNeo er stolte over Ä vÊre en del av utviklingen og for Ä ha blitt vist tilliten til Ä levere utvendig skilting til Mio, blant annet til den nyÄpnede butikken i Kungsbacka utenfor Göteborg.
Mio-kjedens nyeste tilskudd ligger pÄ handelsplassen BorgÄs, rett nord for Kungsbacka. Handelsplassen vokser stadig, og Mio-butikken ligger i et nybygd handelshus som deles med blant annet Rusta og treningssenterkjeden Nordic Wellness. Som vanlig ved store handelsplasser er synligheten pÄ avstand viktig for en butikk.
Utfordringen ligger i Ä gi kundene et mÄl som umiddelbart plasserer butikken i fokus og hjelper dem med Ä finne frem.
Her spiller ogsÄ bygningens fasade og utforming en viktig rolle, og det gjelder Ä finne et utvendig skilt som fÄr maksimal synlighet og gjenspeiler varemerket pÄ beste mulige mÄte.
Mio-butikken har et stort innglasset inngangsparti, og man var ute etter en elegant lĂžsning somlĂžfter butikken og gir et moderne uttrykk.
EksteriĂžr skilting med gjennombrutt logotype
FocusNeo tok frem et utvendig skiltkonsept for hele butikken i Kungsbacka. Konseptet inkluderer ulike fasadeskilt, entréskilt og enklere skilt som hjelper kundene med Ä finne frem til vareutlevering og mer. De nye skiltene gjenspeiler varemerkets profilering i alle andre sammenhenger som hjemmeside, reklame og henvisningsskilt inne i butikkene.
Over inngangspartiet valgte Focus Ä montere to skilt direkte pÄ glasspartiet. En gjennombrutt logotype direkte pÄ fasaden er arkitektonisk bedre for hele bygget, og slipper dessuten inn lys i lokalet pÄ dagtid siden hele vinduet ikke er dekt. Det gir et elegant uttrykk og gjenspeiler butikkens image pÄ en harmonisk mÄte. Logotypens sider er svartlakkerte for Ä forsterke synligheten pÄ dagtid, den hvite fronten gir en glassklar natteffekt.
Begge skiltene over inngangspartiet bygger pÄ designen og teknikken som vi kaller Contrasta LED. Teknikken tegner logotypens kontur, og lyskilden plasseres i profilen. Skiltprofilen gir en knivskarp dag- og natteffekt, siden konturen oppleves hvit om dagen og lyser hvitt fremover under dÞgnets mÞrke timer. LED-belysningen er fra GE, som er en av verdens stÞrste produsenter av lysdiodesystemer. De hvitlysende diodene gir et skarpt, klart og jevnt lys, helt ut til bokstavkanten. Fra Mios side er man svÊrt fornÞyde med resultatet og butikkens nye profil.
Butikkens eier, Daniel Tiberg, ser allerede fremover:
â Focus har virkelig hjulpet oss med Ă„ gi vĂ„r nye butikk et moderne ansikt utad. Vi er kjempefornĂžyde med resultatet, og gleder oss til et fortsatt samarbeid med flere butikker og nye skilt.