Kunde: Espresso House

Designkonsept for Nordens største kaffebarkjede

Kunde: Espresso House

Designkonsept for Nordens
største kaffebarkjede

Espresso House er Nordens største og mest ekspansive kaffebarkjede med til sammen over 500 butikker i Sverige, Norge, Finland, Danmark og Tyskland. Samarbeidet mellom Espresso House og FocusNeo startet i 2014 i forbindelse med at kjeden endret profil, og i dag styrer FocusNeo løpende profilering av nye kaffebarer i hele markedsområdet.

I 2014 lanserte Espresso House en ny visuell identitet og startet et stort arbeid for å bli markedsleder i sitt segment. Etableringstakten er rundt 40 butikker/butikker per år og fokus de siste årene har vært det tyske markedet.

Et tydelig og innbydende miljø for alle besøkende

Espresso House legger stor vekt på å skape et innbydende miljø for sine besøkende. Det koselige miljøet er gjenkjennelig uansett om du besøker Espresso House i Stockholm, Oslo eller Hamburg.

Et gjennomtänkt skyltprogram sparer kostnader

En omfattende innsats innebærer store utfordringer og er ofte spart med høye kostnader. Hver plass har sine egne unike forutsetninger og for å skape største mulige kostnadseffektivitet har vi hjelpt Espresso House for å lage et tilpasset skyltprogram med lagerholdna produkter. I tillegg har vi dedikerte prosjektledere med full koll på Espresso Houses krav og behov. Til dags dato har vi hjelpt Espresso House med implementering av løsninger for eksterne og intern skyltning på over 500 anlegg.

Kunde:
Espresso House

Se relaterte case

Branding

Kunde:
Espresso House