Kunde: Elon Group

Ny visuell identitet med nytt designkonsept

Kunde: Elon Group

Ny visuell identitet med
nytt designkonsept

Nordens største hjemmeelektronikkkjede, Elon, tok en overhaling av merkevare og identitet i 2019. Etter en grundig anskaffelsesprosess ble FocusNeo valgt som partner for sammen med designbyrået 41All å utvikle et helt nytt butikkkonsept med interiør og skilt program for både innvendig og utvendig skilting.
Det utviklede konseptet tar utgangspunkt i temaet «Velkommen hjem» og gir en «hjemme»-følelse. Skiltingen harmonerer med konseptet og inneholder store kontraster med hvitt og sort med innslag av rent tre.

Omfattende rebranding

FocusNeo administrerte redesignet av Elons 300 butikker i Sverige, inkludert prosjektledelse og tilpassede løsninger for ekstern og intern skilting. Prosjektet ble utført i nært samarbeid med vårt nettverk av installatører og pågikk i et par år.

Vellykket implementering førte til mer

Fordi prosjektet var en suksess, ble FocusNeo valgt som partner da Elon Group overtok konkurrenten Audio Video og rebrandet kjedens rundt 100 butikker til Elon Ljud&Bild. Prosjektet innebar også foliering av mer enn 600 kjøretøy over hele Sverige.

Kunde:
Elon Group

Se relaterte case

Branding

Kunde:
Elon Group